پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی| کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است معاون رئیس جمهور: اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است بیانیه جنبش مطالبه در حمایت از خیزش‌های اعتراضی| اسرائیل غده‌ای سرطانی است که باید حذف شود فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: معلمان سربازان خط مقدم مقابله با هجمه فرهنگی دشمن هستند سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند آیت‌الله علم‌الهدی: هویت بخشی، رسالت امروز معلمان است| سرکوب دانشجویان در آمریکا، تابلوی لیبرال دموکراسی غرب دانشگاه آمریکایی دانشجویان معترض را به اخراج تهدید کرد اسامی کاندیدا‌های شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس تصاویر پهپاد‌ها جنایت جدید ضدبشری اسرائیل در غزه را فاش کرد+ فیلم حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرمانده نیروی دریایی ارتش: افزایش سه برابری توان موشکی شناورهای ایرانی

  • کد خبر: ۱۹۱۲۲۸
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
فرمانده نیروی دریایی ارتش: افزایش سه برابری توان موشکی شناورهای ایرانی
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توان موشکی در هر شناور به سه برابر رسیده است قبلا چهار لانچر بود که هم‌اکنون به ۱۲ لانچر رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امیر دریادار شهرام ایرانی روز شنبه در جریان سفر ۲ روزه به استان مرکزی در جمع دانشجویان دانشگاه اراک در دانشکده علوم پایه این دانشگاه با موضوع تبیین ناو گروه ۸۶ نداجا و بررسی ظرفیت‌های همکاری مشترک با دانشگاه‌های استان مرکزی، بیان کرد: به هیچ عنوان از تجهیزات غافل نیستیم و به دنبال ظرفیت علوم و فنون دریایی صرفا در دانشگاه خود نیستیم، بلکه در صدد استفاده از ظرفیت همه دانشگاه‌ها هستیم و باید همه دانشگاه‌ها و جوانان به دریا بیایند تا از منابع این بخش به خوبی استفاده شود.

‌فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون توان صید ماهی در عمق بالای ۲۰۰ متر در کشور وجود ندارد و این خوب نیست.

منبع غذایی غنی در پنج کیلومتری سواحل جنوب

امیر دریادار ایرانی اظهار کرد: پنج تا ۱۰ کیلومتر که از سواحل کشور دور شویم، عمق آب بالای ۴۰۰ متر است و یک منبع غذایی بسیار فراوان است، اما چون صنعت دریایی عقب مانده از این منابع نمی‌توانیم استفاده کنیم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در خصوص ارتباط با توافق آذربایجان گفت: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها تلاش دارند هر جای آرام را ناامن کنند، دریای خرز دریای صلح و دوستی است و از طرفی آذربایجان نیز کشور دوست، همسایه و مسلمان است وبا هر گونه درگیری در این کشور موافق نیسیتم چرا که اگر یک آذربایجانی از بین برود یک مسلمان از بین رفته است.

امیر دریادار ایرانی عنوان کرد: در خزر بیشترین سهم، منافع و توانمندی را داریم و به زودی ناوشکن دیلمان به عنوان آخرین دستاورد در این منطقه با اجرای یک رزمایش عملیاتی می‌شود.

وی یادآور شد: در کلام رهبر معظم انقلاب آمده که نیروی دریایی خوب عمل کرده که منظورشان در دوران دفاع مقدس است که ۶۷ روز بساط نیروی دریایی بعثی از صحنه دریا جمع شد و تاکنون هیچ حضور موفقی در این عرصه نداشته‌اند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی افزود: نقش نیروی دریایی راهبردی در دفاع مقدس، راهبرد عدم غافلگیری در مقابل دشمن قبل از شروع جنگ و راهبرد تثبیت موقعیت دشمن متجاوز در زمان شروع جنگ است.

امیردریادار ایرانی عنوان کرد: امروز نیروی دریایی ارتش به همت جوانان غیرتمند این مرز و بوم به همه اقیانوس‌ها مسلط است و اجازه هیچگونه تعرض به دشمنان را نمی‌دهد.

شناوری به نام مفاخر استان مرکزی

وی بیان کرد: رهبری در یکی از سخنان ارزشمند خود فرمودند منافع دریا برای همه است، امکانات این دریای پربرکت متعلق به این ملت‌ها است و ایشان در دیدار هفتم آذرماه ۱۴۰۰، نیز بیان کردند که دریانوردی‌های طولانی نعمت خوبی برای نیروی دریایی است، حضور مستقل و مقتدر در دریاهای آزاد دنیا امتیاز بزرگی است که نباید از آن دست بردارید.

امیردریادار ایرانی بیان کرد: ظرفیتی که در دانشگاه اراک ایجاد شده می‌تواند در صنایع دفاعی کشور بویژه در حوزه دریا موثر باشد و امید است شناوری به نام مفاخر استان مرکزی تولید شود.

وی با بیان اینکه، حضور جمهوری اسلامی ایران در دریاها، نماد سربلندی در حوزه علم و دانش و صنعت است، گفت: بسیاری از ناوشکن‌های قدرتمند دنیا در ماموریت‌های خارجی توان ناوشکن دنا را در ماموریت‌ها نداشت و این یک افتخار است.

رییس دانشگاه اراک هم در این نشست، اظهار کرد: درخشیدن نام جمهوری اسلامی در عرصه آب های جهان افتخار بزرگی است.

«مجتبی ذوالفقاری»با اشاره به هدفگذاری دانشگاه در زمینه حکمرانی دانش بنیان گفت: به دنبال تحقق دانشگاهی مردمی، جذاب برای دانشجویان و تبدیل آن به دانشگاهی امین برای نسل آینده و خانواده ها و پیشران در اقتصاد دانش بنیان و پیشرو در تولید علم با زمینه بومی هستیم.

ذوالفقاری تصریح کرد: امیدواریم که این حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دانشگاه اراک مقدمه ای برای توسعه همکاری ها باشد و می توانیم در حوزه ملی و بین المللی همکاری پیش‌رونده ای داشته باشیم.

در این نشست تفاهم نامه بین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه اراک منعقد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->